torsdag 6. mai 2010

Nå er den her

Henta den nye Morinien i dag, M22RF, hos Børselars.
Passet i grunn  bra siden jeg skulle opp å Løvenskiold for å trene til tirsdagens standard stevne. Forholdsvis kaldt men fint vær utgjorde rammene for kveldens trening, få medlemmer bidro til å få fortgang i skytingen. Nå hadde det vært hyggelig med full bane men bieffekten av lite folk passet bra i kulden.
Planen i dag, siden jeg fikk hentet Morinien, var å få trent såpass på magasinfylling at det ikke skulle by på problemer å lade den under et stevne. Mission complete, tror jeg har teken på det nå.
Selve skytingen var veldig bra, tok tjue skudd før fingeren var synkron med avtrekkeren. Etter det var det bare plankekjøring, både på tjue og ti-sekunderen. 150 skudd totalt var helt greit i dag, hadde det vært noe varmere hadde jeg nok holdt ut litt til. Neste gang får jeg huske å ta med en varmere jakke. Selve pangen var i dag satt opp uten ekstra vekter og da har den en vekt på drøye 800 gram, alikevel er rekylen bedre enn på min tunge Pardini.
Jeg tror at dagens økt var den beste jeg har hatt på evigheter når det gjelder hurtigdelen av standard programmet.
Lørdag er det dobbeltstevne i Drammen, regner med at jeg tar turen dit for å få skutt to runder finpistol.
Har bare hyggelige minner derifra, både når det gjelder de som arrangerer, de som skyter og resultatene mine. Mandag tror jeg det er hurtig hos Bærum pk, kanskje dropper jeg den siden jeg nesten har lovet å stille opp på luftbanen for instruks av en ny skytter, må ta vare på de unge som vil begynne.
I morgen tror jeg det kun blir husarbeid, Siri er nordpå for å besøke familie samt å være med på et trener I kurs i Harstad. Hun kan jo ikke komme hjem til et rotehus heller.
Søndag er det visstnok felt på Kurud (?), men der er det jo så lang ventetid vanligvis at jeg ikke er sikker på at det er verdt bryderiet å dra dit. Løypa er ganske kjedelig også, synes nå jeg. Men i mangel på annet så duger det sikkert, det er jo tross alt bedre med noe enn ingenting som ville vært alternativet.

Lars

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar