lørdag 15. mai 2010

One hundred and still going strong

Ikke min alder altså, men innlegg nr. 100

Da burde kanskje innlegget være veldig bra skulle man tro, men det er ikke sikkert at det blir. For i skrivende stund så har jeg ingen rød tråd å gå etter i dette innlegget.

Ok, siste dag  av nybegynnerkurset er unnagjort, med veldig varierende vær. He he, dere trodde jeg skulle skrive varierende skyting. Jo, ja, kanskje litt varierende skyting også. Er vel ikke annet å forvente når man er innom de fleste skytetider som er i de forskjellige baneprogrammene, inkludert silhuett.
De fikk prøvd seg på grovskyting med revolver og militærpistol. Men det var kanskje litt ambisiøst å sette opp fullverdige st.plasser for disse ferskingene, er ikke sikker på at de traff så mye. Men det hørtes nå ut som at de hadde det gøy. Selv sto jeg kun på 25 metern og prøvde å få de til å bruke tiden på duellskyting, 3 sekunder er jo tross alt god tid. Etter et par serier så det ikke så galt ut fra mitt ståsted, men de trenger selvsagt mye trening på dette skal skuddene sitte i tiern.

Når alle var gått var det lille Ive sin tur, hun som kun er 9 år og prøvde luft for første gang i vinter.
Fram med Norma støtten og skive på 10 meter, ike noe vits å sette den rett på 25 meter. Lada med ett skudd først, det gikk fint uten problem. Jenta skvatt ikke engang, ok, lade med resterende fire skudd. Pang, pang, pang og pang i rolig tempo. Fram for å se om det ble treff, og treff ble det. Fin samling litt under tiern, bare å skru noen knepp opp så sitter det der det skal. Neste serie, fortsatt fin fin samling. Og sånn fortsatte det, etter en kort pause var det på`n igjen, denne gangen med Siri som trener. Resultatene ble akkurat de samme.
Neste på agendaen nå blir å få til rekruttskyting, kanskje får vi med noen flere også.

Nå gleder jeg meg til tirsdagen, da er det min tur å få trent litt. NAIS på programmet, kanskje litt dumt hvis det komme mange fra helgens kurs. Men det ordner seg, trenger jo ikke skyte mange runder NAIS.
Jeg får ta med litt grepsmasse så jeg får tilppasset Morinigrepet litt.

I morgen skal jeg sove lenge, etter det er det ingen ting som er spikret. Vi får ta dagen som den kommer, blir uansett deilig med en fridag.

Lars

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar