mandag 10. mai 2010

Brrr, iskaldt......

I dag var det ikke veldig varmt på Løvenskiold, kanskje var det noe av årsaken til at ikke flere møtte opp til BPKs hurtigstevne. Ganske skuffende at det fra en såpass aktiv klubb som OPK bare kommer to stykker, takk til Terje som sørget for at jeg ikke var eneste OPKer her i dag. Skjerp dere folkens.
Været var fint men som sagt, kaldt. Lyset var helt ok, selv når sola begynte å bli lav var lyset helt fint. Det kan vi takke de supereffektive lyskasterne som BPK bruker, de er faktisk så effektive at hvis man lapper med lapper som ikke er matte så skinner de skikkelig. Nesten så man blir blendet av lappene, he he.

Skytingen min med den superlette Morinien var litt så som så, noen serier veldig bra og noen ikke bra. Vet ikke hva sluttsummen ble og det er heller ikke så farlig. Jeg er helt sikker på at når jeg får justert grepet riktig så blir seriene jevnere, merker at det er vanskelig å få samme grep fra serie til serie slik det er nå.
Var litt spent på hvordan det ville være å skyte åtte og seks sekundere med en pistol som veier 821g. men det gikk helt fint. Til neste gang skal jeg forsøke med ekstra vekter på for å se om det er noe særlig forskjell.
Det er i hvertfall en fordel med lite vekt, det er utrolig lett å holde våpenet stille i lenger tid under presisjonsskyting. Det er vel ingen tvil om at jeg foreløpig er strålende fornøyd med Morinien.

I morgen er det standard hos min egen klubb, håper jeg rekker stevnestarten kl. 18.00, kanskje kan jeg gå lit tidligere fra jobb.
Gleder meg i hvertfall til stevnet, håper bare at det er litt varmere i morra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar