søndag 23. mai 2010

En skrue løs og rock n roll

Sto tidlig opp for å dra til Drammen for å skyte en runde standard og en runde hurtig fin.
Sist jeg var der så var det langt i fra fullt på banen, i dag derimot så ble det fullt og enda så var det noen som måtte vente til senere. De lokale heltene ga opp plassene sine for at de som kom "langveis" fra skulle slippe å vente på å få skutt. Det kaller man service det. For min del så spillte det ingen rolle da jeg som vanlig var tidlig ute.
Etter litt skravling og sånt som hører med var det klart for å starte skytingen.
Var litt spent siden det gikk så bra på presstreningen på torsdag, og det gikk ganske greit på 150 sekunderne. 181p på fire serier er over det jeg har prestert på lenge, 20 sekunderne begynte bra men så sklei samlingene ut. Ti-sekunderne ble ennå verre, ikke skjønte jeg hvorfor heller. Mente selv at jeg skjøt tålelig bra, var ikke stresset heller.
Fikk en feil på ene serien, slapp sluttstykket fram og da gikk det jaggu meg et skudd av seg selv, mystisk.
Med to serier igjen på ti-sekunder så lå det an til å bli omtrent 500p, og 500p ble det. Ok det, tror kanskje det var årsbeste for meg.
Så var det tid for å slappe litt av før vi tok fatt på hurtigprogrammet, godt og varmt i sola.
Akkurat tidsnok til at programmet skulle starte så satte det i gang med noe infernalsk høy musikk rett utenfor, musikk av typen hardcore-metall eller noe i den duren. Det var tydeligvis et såkalt "downhill" stevne. Et sykkelløp som går nedover en slalombakke, og i det miljøet der så er sånn musikk viktig. Det samme er det jo forsåvidt også i motocross/freestyle miljøet, kult nok men kanskje litt forstyrrende for noen skjønte jeg. Men for meg så var det ikke så nøye. Bare kult med litt rock n roll.
Selve skytingen min i hurtig begynte skikkelig dårlig og slik fortsatte det. Fikk funkfeil på andre seks-sekunder og oppdaget da at noe var løst. Trodde først skjefteskruen hadde løsnet men den satt godt. Etter kjapp tenking så sjekket jeg skruen som holdet toppen og ramma skrudd sammen. Jammen meg var ikke den løs, er det rart at samlingene og skuddene ikke havnet der jeg siktet? Dæven døtte, det betyr at jeg heretter skal sjekke den skruen hver gang før jeg starter å skyte for dagen. Da hadde helt sikkert poengsummen min på standardprogrammet blitt høyere.
Forøvrig så ble omskytingsserien min på seks-sekunder best av alle hurtig seriene, det tyder jo på at det var den løse skruen sin feil at det gikk som det gikk.

Fikk forøvrig sett litt på dette med siktemidlene som jeg vart innom i et tidligere innlegg, kan se ut som at "dybden" på skuråpningen er større på Morinien enn på pardinien. Kanskje kan det forklare at det er lettere for meg å se kornet klart på Morinien. Kommer tilbake til dette på mandag regner jeg med. Skal ta en lang dag med trening og da skal det sjekkes og måles i huet og r...va.

Fortsatt god pinse folkens.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar