torsdag 13. mai 2010

Gikk jo greit ......

Første skytedag av nybegynnerkurset ble unnagjort i dag.
Merket at det var en stund siden jeg sist var leder for skytingen og instruksen rundt det tekniske.
Husket ikke alle elementene som jeg pleier å ta med, men siden jeg hadde med meg flinke "assistenter" så ordnet det seg etterhvert. Det jeg glemte husket de andre, på den måten så gikk det helt supert.
Gjennomføringen gikk omtrent som den skulle, det eneste jeg glemte var oppvarmingen.
I kulda som var i dag så hadde det kanskje vært lurt, men vi får prøve å gjøre det på lørdag når de nok en gang skal i ilden.
Tror det funket ganske godt med hvit skive i starten for så å gå over til presisjonsskiva, de fleste fikk ganske greie samlinger. De som ikke hadde greie samlinger hadde i hvertfall det jeg vil kalle en samling, de traff skiva med alle skudd og man kunne se antydning til senter av skuddene. Det må være godkjent, jeg ser jo skyttere på fellestreningene som faktisk ikke klarer det etter flere måneder med skyting.
Den siste kategorien tyder på at opplæringen hos oss har vært for dårlig med hensyn til det å lære seg å treffe skiva, kanskje det har vært for mye fokus på at de skal skyte mye for å bli sikker i våpenbehandlingen? Det tror jeg i hvertfall.
Lørdag skal de prøve seg på duellskiva og litt feltfigurer. Da skal de også få prøvd revolver og militærpistol.
Jeg håper de tar med seg den gode skytingen fra i dag og gjør det like godt på lørdagen.

Det eneste som vi må få til nå er en eller annen form for opfølging av disse nye. Det er ikke lett å komme på banen for å skyte når man er helt fersk, det kan være vanskelig for mange å ta kontakt med oss "etablerte".
Jeg håper at inntrykket de har fått av oss instruktører i løpet av kurset har vært så bra at de ikke nøler med å sosialisere seg med de andre.

I morgen blir det fridag, ikke jobb en gang. Kanskje en tur i skogen hvis det ikke regner, eller en tur på brygga og en brus i sola, hvis det blir sol da.

Lars

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar