torsdag 27. mai 2010

Ammotest og feilfunksjonering

I disse dager har jeg så smått begynt med å finne ut av dette med forskjellig ammo og hvorfor noe funker og noe ikke funker. Jeg snakker her om det morsomme kaliberet .22lr
Foreløpig har jeg ikke kommet lenger enn at jeg vet at Morini CM22RF ikke liker CCI standard. Grunnen tror jeg er at selve kula på den patronen er for stor i diameter. Den er hele 0,04mm større en Lapua Super Club som trives godt i Morinien. Jeg kommer tilbake med mere info om hvorfor CCI og Morini ikke passer.
Dessuten så tror jeg at det er store variasjoner på CCI ammo, selv i samme esken og samme lot.nr.
Dette kommer jeg til å forske videre på i tiden som kommer og oppdateringer rundt dette vil komme med ujevne mellomrom.
Her er det altså bare å følge med fremover.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar