tirsdag 6. april 2010

Gode skudd ......

Siri kom akkurat på at hun har konkurransenerver. Det hadde seg slik at hun i dag på NAIS-skytingen fikk 49poeng på prøveserien og på første tellende 44poeng. Nå er ikke 44poeng noen katastrofe, jeg hadde jo ikke mere enn 45poeng. Men dette fikk meg til å tenke på at mange, veldig mange sier etter en god prøveserie at nå er tierne brukt opp. Brukt opp? Er det sånn at vi får utdelt et visst antall tiere, niere, åttere osv? Så hvis vi bruker de på prøveserien så blir det færre til tellende serier?
Makan til vrøvl!
Nei, slik er det i virkeligheten: I et vanlig program så er det en prøveserie og tolv tellende serier. Totalt 65 skudd, jada det 70 i fin/grovpistol og silhuett. Men det er altså potensiellt 65 tiere å hente i øvelsen, 65 tiere dere. Ok, 60 tellende tiere og fem prøvetiere.
Det betyr at etter en god prøveserie så kan du glede deg over 60 nye muligheter til å skyte gode skudd, det høres mye mere positivt ut enn at tierne er brukt opp.
Jeg er fullstendig klar over at de som sier dette ikke mener det. Men tenk etter littegranne nå, hvis man sier sånt noe, en negativ uttalelse altså, forteller man da ikke hjernen (helt ubevisst) at nå kommer det dårligere skudd? Jeg tror i allefall det, og ikke pokker om jeg skal fortelle meg selv dette.

Ha en fortreffelig uke, kanskje vi ses under luft-nm.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar