torsdag 10. juni 2010

"Denna pistolen går hvertfall midt i"

Man hører mye rart på skytebanene innimellom skuddene.
Overskriften hørte jeg i dag fra en på treningen.
Foranledningen tror jeg var at en nybegynner ikke traff midt i med klubbvåpenet, selv etter skruing. Vår erfarne skytter henter da sin egen pistol og sier høyt og klart; denne går i hvertfall midt i.
Midt i? For hvem da spør jeg meg selv, for eieren kanskje. Men går den midt i for alle andre? Tviler på det, det vil si, det gjør den sikkert etter å ha skrudd på siktene for hver enkelt skytter.
Virkeligheten er litt annerledes, vi er jo individer og øynene våres er forskjellig innstilt. Akkurat som siktene på de forskjellige skytteres våpen.
Nå er det ikke meningen å dumme noen ut her, jeg skjønner jo hva han mener. Men påstanden er drøy å servere en nybegynner som ikke vet annet enn det vi sier til dem.

Nå hadde det jo vært supert om alle våpen gikk midt i, da slapp man jo den h....tes skruinga opp og ned mellom press og duellskiva.
Uansett, det var nok en hyggelig trening med en haug nybegynnere på plass. Tror kanskje det var 14stk. av dem og bare tre-fire av oss med eget våpen. Da teller jeg ikke med skyteledere.

Fikk skutt litt fripistol mot slutten også, ca.25 skudd. Dæven døtte det var slitsomt. Åssen skal en orke 60 skudd pluss en haug med prøveskudd på NM? Det går vel på et vis.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar