tirsdag 22. juni 2010

Bra trening til tross for ..........

Det hender fra tid til annen at jobben min innebærer mye tungt arbeid. I dag var en sånn dag med mye tunge løft. Container med 12 tonn tømmer liksom ikke seg selv, noen må gjøre jobben. Vanligvis så er det alltid velvillige medarbeidere som trår til, to ekstra pleier å hjelpe bra. Men ikke idag, kun en gadd å hjelpe til.
Det merkes på ryggen for å si det sånn, men trøsten får jo være at han som ikke gadd gjøre noe ikke merker det på ryggen.
Men det er liksom ikke jobben denne bloggen skal handle om, men heller skyting. Så, etter litt overtid og middag så ble det en tur til Løvenskiold for litt trening. Grunnet oppgradering av skivestativet så ble vi nødt å sette skivene en meter lenger fram enn vanlig, samt noe høyere opp. Kunne sikkert fått til riktig høyde, men det er ikke så viktig.
Skjøt 15 skudd mellom hver anvisning og det var helt passe. Fokuset mitt i dag var å holde fokus på kornet og ikke være så nøye på hvor siktene lå i forhold til skiva. Fungerte veldig godt, i hvert fall etter de første ti skuddene. Ble totalt 150 skudd hvorav de flestre satt der de skulle. Hadde en skikkelig dårlig serie og den kjentes for å si det sånn. Der burde jeg gjort det eneste riktige, avbrutt serien og tatt nytt grep.

Fikk også "testet" litt mere med ammo og magasinet til Morinien. Etter modifiseringen så ble det mye lettere å lade magasinet, bedre plass, selv til seks skudd var det nå god nok plass. Kunne virke som at til og med CCI ammoen gikk noe lettere inn i kammeret, men litt tidlig å si noe sikkert om dette.
Men en ting som helt klart er sikkert er at den siste esken med 5000 patroner ikke er bra. Er sikkert en til to pr. 50 som klikker, noen ganger så virker de hvis jeg snur patronen litte grann så anslaget ikke kommer på samme sted. Andre ganger spiller det ingen rolle. Samme problemet er det på Siris Pardini så dette er helt klart ammofeil. Med Lapua så klikker det ikke i det hele tatt.

Har forøvrig "booket" en brukt Morini fripistol i utlandet, venter nå bare på at de får ordnet eksporttillatelse slik at jeg kan hente den. Skulle gjerne kjøpt en ny her hjemme men har problemer med å forsvare en såpass stor investering til så lite bruk, og brukte her hjemme er jo omtrent umulig å oppdrive.

Startidene til bane-nm er lagt ut, og heldigvis så er de fleste startene mine på et anstendig klokkeslett. En skal jo tross alt kjøre ut der hver dag.
Vi gleder oss allerede til å komme i gang.

Til søndag er det DM i revoler og militærfelt på Dokka, tror ikke jeg skal skyte da det er litt tett opptil NM. På den annen side så var det jo både felt og bane-nm på Ørlandet samme uken da jeg var der. Husker ikke hvordan det gikk på baneøvelsene, men felt gikk greit med premie i fin. Vi får se hva jeg gjør, Siri har lyst til å dra til Dokka og da blir jeg jo med, kanskje tar jeg med pangen også, just in case.

Lars

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar