torsdag 11. mars 2010

NM oppkjøring

Med ca. en måned igjen til luft-NM begynner hardkjøret, er man treg så er man.
Nå har scatt-simulatoren byttet plass med en kulefanger slik at vi kan få trent litt mere "live" uten å måtte forlate heimen. Det fine med det er at man selvfølgelig også kan tørrtrene mot den, i tillegg til skyting med kuler. Dobbelt opp med andre ord. Skal jeg gjøre det ennå mere avansert så kan jeg selvfølgelig feste scatt skiveholderen på kulefangeren igjen og på den måten få simulatortesting samtidig med den vanlige treningen.
Blir noe mer arbeid for å få det til så det får kanskje vente til etter NM, eller kanskje ikke.

Trente i dag (ikke hjemme) på en eneste ting, få seriene på 90 poeng eller mer.
Vanligvis så ville det ikke vært noe problem, men for de som har fulgt med så vet de hvorfor det ikke har vært så lett. Startet med en serie på 87, deretter holdt det seg rett under det igjen. Etter en mega dårlig serie hvor ingenting stemte så satte jeg meg ned for å la roen komme. Fem minutter med mentale samtaler med meg selv så løsnet det endelig, endelig kom det en serie på 91. Neste ble 89 og da hadde jeg ikke tid til mer, hadde et møte med Oslo skytterkrets som jeg måtte rekke.
Dette med mental trening og idrettspsykologi er jaggu meg ikke noe å kimse av, ingen tvil om at det har en positiv effekt.
Nå ser jeg frem til ennå flere serier langt over 90 :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar