onsdag 4. august 2010

Opp og ned, opp og ned, ....................

WOW!
Ikke spillet altså, for dere som er bevandret i spillverdenen.
Men nå er jeg akkurat kommet tilbake fra Løvenskioldbanen, dro dit kl.16.30.
Det vil si over 7 timer siden, hva i all verden har jeg da gjort der hele kvelden?
Ikke trent i hvert fall. Men jeg skulle jo fortsette med montering av elektronikk"godiset" i dag.
Hadde med oss pizza som vi inntok men de andre sto over oss som siklende hunder. Men her gir vi ikke mat ved bordet, sånt blir det bare mere tigging av.

Pizza fortært og brusen drukket opp, god og mett satte vi igang med arbeidet.
Jeg skrev sist at jeg håpet det ikke kom så mange siden vi skulle jobbe. Vel, vi hadde omtrent ikke fått satt i gang før det kom en hel haug inn døra på st. plass.
Skyteleder var ikke en av de, han hadde antageligvis glemt hele greia siden det var første trening etter ferien.
Vant som man er til kjapt å ta kommandoen fikk jeg huket tak i noen andre og delegerte elegant oppgaven til en mer eller mindre ufrivillig hjelper.
Nå kom det ikke noe mer enn de seks/sju stykkene så da gikk det greit. Hang elegant i stolpene i ene enden av st.plass-huset mens de skjøt i andre enden.
Jeg skrudde koblingsbokser opp, opp og opp og enda mere opp. Deretter fant jeg ut at de burde være lenger ned. Da var det bare å skru boksene ned, ned og enda mere ned. 20 bokser som gikk opp og ned, opp og ned tar tid. Spesielt i starten da jeg bare hadde en manuell skrutrekker, blemme på avtrekksfingeren ble det også.
Det var nå uansett hyggelig da, med hyggelige skyttere som tydeligvis koste seg i godværet.

Litt utpå ble jeg oppmerksom, eller rettere sagt, jeg ble gjort oppmerksom på en som hadde kjøpt seg nytt våpen.
Han lurte på riktig måte å få skutt inn våpenet i skiva på, hjelp fikk han selvfølgelig.
Men det som var litt spesielt var pangen hans, han hadde kjøpt en Russisk pistol, skinnende blank og fin.
En Baikal IJ 35 lå pent på benken og smilte mot oss. Kan ikke huske å ha sett mer enn en av disse tidligere, Walther KSP derimot har jeg sett en del av og også skutt som nybegynner.
En morsom sak som jeg håper han blir strålende fornøyd med.
Den oppmerksomme leser ser selvfølgelig at grepet er til en KSP.

Bildene er tatt av Siri Vaggen Olsen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar