søndag 1. august 2010

Abstinenser

Søndag i dag, skulle være skytefri, det var i hvertfall planen.
Men da det kom en åpning i mitt sosiale liv så meldte skytetrangen seg, væert var noenlunde dårlig. Mørke skyer, men ikke regn, foreløpig.
Bestemte meg for å dra opp på Ekeberg for å få trent under tak, smart ikke sant. Nja, kanskje ikke beste dagen å gjøre det på, det er noe som heter Norway Cup fant jeg ut. Køen sto i sikkert et par kilometer. Godt man har en bitteliten bil, snudde kjapt og dro mot Løvenskiold i stedet.
Ikke dumt det, været var jo helt supert når jeg kom fram.
Koste meg i godværet og skjøt sånn ca. 100 skudd press. Første ti-tjue skuddene var litt rufsete, noen åtter dukket opp fra intet. Men så løsnet det og resten var en femt-femti blanding av niere og tiere. Ok, det kom et par åttere til da.

Ferdig med økten, tenkte jeg skulle teste den nye ammoen jeg kjøpte.
Skrudde opp skrustikka, og prøvde desperat å få satt fast Morinien slik at den satt stabilt.
Det var vel nær sagt umulig å få til, samlingene flyttet seg i takt med at våpenet flyttet seg. Da er det ikke lett å få noe ut av en sånn test. Siste tjue skuddene satt noenlunde greit, men da var jeg dritt lei av å teste ammo.
Jeg får ta å lage en treform som jeg kan klemme pistolen fast i stikka med, da blir det nok stabilt.
Men viktigst av alt var at jeg ikke hadde en eneste klikk i dag, kunne ikke sagt det samme med den CCI ammoen jeg har liggende.

I morgen blir det ikke trening, tror jeg. Det vil si, å trene hjemme kan man jo gjøre alikevel :-) Tirsdag er første fellestrening etter ferien og da må jeg opp der, ikke bare for å trene men for å treffe igjen både gamle og nye medlemmer. Må tross alt ha det litt sosialt i klubben.

Lars

3 kommentarer:

  1. Nils Joten Trener Hamar IL Pistolgruppa1. august 2010 kl. 19:25

    Pass på Lars, så du ikke kommer opp i en "Overkill"situasjon. D.v.s. at du trener så mye at alt stopper opp. En pause av og til er ikke feil å ta. Vi i Hamar il har tatt pause fra organisert trening på banen frem til September. I denne perioden kan utøverne gjøre som de selv ønsker, om de skyter, reiser på ferie, spiller fotball eller drar på div. feltstevner. Når vi starter opp igjen i September, kommer vi til å legge fokus på fysisk trening. Hvilepulsen må ned hos samtlige utøvere, samt at de må takle høy puls i en pressa situasjon. Noe å tenke på?

    SvarSlett
  2. Ingen fare, det har jeg gjort før en gang. Men den gang tok jeg ferie i fire uker og perset i de fire påfølgende stevnene. Men tar ikke den sjansen igjen. Fysisk trening høres bra ut, tar gjerne en kikk i kortene dine rundt dette for å si det sånn.

    SvarSlett
  3. Skal sette opp treningsplanlegging, både øktplaner, periodeplaner og halv/helårsplan innen August er ferdig. Denne vil bli justert etterhvert, med hensyn til den enkelte utøver. Skal få sendt det over til deg når jeg har dette klart.
    Det som er spennende er om utøverne klarer å gjennomføre, eller rettere sagt har lyst til å satse videre? Men jeg tror at tre av gutta er villige til dette. Kommer til å kombinere løping, svømming og styrketrening.

    SvarSlett