torsdag 12. august 2010

God trening i dag

Til tross for mye jobbing med elektronikken den siste uken så var det likevel nok motivasjon i kroppen til å få trent skikkelig i dag.
Nå var det på tide å trene på det jeg er dårligst på, flere skudd etter hverandre i raskt tempo.
Jeg sliter med å få et tydelig trykkpunkt etter første skuddet, det blir ofte til at jeg trekker rett igjennom med den følgen at skuddene blir noe ujevnt plassert på skiva.
Så i dag var fokuset kun på den ene tingen, å finne trykkpunktet så fort som mulig etter at skudd var avfyrt.
Fikk jeg det til? Ikke i starten, tror jeg måtte skyte over 50 skudd før jeg fikk det til sånn noenlunde. Men av fem skudd så var det kanskje bare tre-fire som jeg fikk det til på. Etter drøye 100 skudd begynte det å sitte, siste femti ble ganske bra, bare 18p. bort på serier à 10 sekunder.
Totalt ble det 200 skudd, etter det var det tid for en kaffe før dugnadsjobbingen fortsatte. Men nå er endelig kablingen på st. plassene ferdig.

I morgen vet jeg ikke hva jeg skal, men tviler på at det blir noe trening. Kjøpte kano i dag og skal hente den på lørdag. problemet, eller utfordringen er at jeg ikke har takstativ eller hengerfeste på bilen og må derfor ut å lete etter stativ i morgen. Alternativt så tar jeg firmabilen og legger den på taket og surrer med lastestropper.
Kanskje ikke helt etter boka, men funker i en nødsituasjon.
Nå håper jeg været på søndag blir brukbart så jeg får testa vidunderet også.

Hva har så kanopadling med skyting å gjøre? Ikke vet jeg, kanskje ingenting. Men det er nå god trening for overkroppen og det kan man jo ha godt av i skytingen. Og siden det ikke er motor så blir det jo veldig stille, og da får man jo slappet av i hodet, en form for mental trening kan man si.

4 kommentarer:

  1. For å trene inn trykkpunktsfølelsen i fingeren så er det repetisjon, repetisjon og repetisjon som gjelder. Har du elektronisk avtrekk så har du mye hjelp der :)

    SvarSlett
  2. Det er riktig, ikke noe annet enn repetisjon som hjelper. Der har jeg vært for dårlig tidligere, fikk ikke noe særlig opplæring i sånt noe og da blir det ikke gjort før man oppdager det selv eller noen forteller det.
    Eneste jeg har elektronisk avtrekk på er fripistolen og den har jo ikke trykkpunkt.
    Men det går helt fint med mekanisk avtrekk, må bare spenne opp hanen for hvert avtrekk.

    SvarSlett
  3. Med mekanisk avtrekk så må man ta ned våpenet mellom hvert klikk og da mister man mye av poenget med repetisjonsøvingen på hurtig etter min mening. Man kan fint trene slik men jeg mener den beste treningen er om man tar 5 klikk på rad på strak arm. Det er forskjell på å ta inn trykkpunkt nede i 45 grader og å ta det inn når man er i skiva. Det er også forskjell på å ta inn trykkpunkt for å skyte og bare for å gjøre det som en god vane etter duellskudd(jeg er altfor dårlig på det siste).

    SvarSlett
  4. Enig med fem skudd på strak arm.
    Men da må det bli "live fire" eller med elektronisk avtrekk.
    Men det jeg har gjort noen ganger (alt for få) er å ikke slippe ut avtrekkeren før nytt ladegrep er tatt. Da kan jeg trene på "release" og trykkpunkt samtidig. Men det blir som sagt ikke det samme som fem etter hverandre i kjappere tempo.

    SvarSlett