tirsdag 28. september 2010

Kaffeskytterne er tilbake

Skjønner at vi har flyttet til Ekeberg, for nå er kaffeskytterne tilbake.
Kaffeskytterne er de som bruker mer tid på bakrommet med kaffekoppen enn på st.plassen med våpen i hånd.
Når det er flere skyttere på bakrommet en det er på st.plassene så kan man lure på hva de egentlig gjør på banen? Kanskje de bare vil komme seg litt vekk? Eller kanskje de ikke kan skyte fordi noen sitter på bakrommet allerede og da er det liksom ikke tøft å stå å plaffe i vei?
Vel, uansett så er de velkomne de som alle andre i klubben. Hvis alle hadde vært som meg så ville det kanskje ikke være like trivelig hver eneste trening.
I dag så var jeg kanskje mindre sosial enn andre ganger. Hadde egentlig bestemt meg på forhånd at i dag skulle det trenes, og det ble akkurat sånn.
Er forsåvidt bestemt at det skal trenes hver gang jeg er på banen, men noen ganger så blir man mere fokusert og mindre sosial. Tror ikke jeg er den eneste som er sånn, håper jeg :-)

Fikk ut 100 gode presisjonsskudd i dag, vel kanskje 80 gode og 20 mindre gode. Men ingen dårlige!
Hadde tenkt å gi meg etter det men fant ut at jeg hadde godt av 50 skudd i ti sekunders serier. Ti sekunderne ble litt lave på skiva, tror jeg må prøve å legge meg litt lenger opp. Jeg sikter i dag i enerringen, kanskje burde jeg opp i treerringen?

Jeg får være litt bevisst på dette på neste trening.

Lars

1 kommentar:

  1. Vel, jeg er en av de kaffeskytterne og det kommer jeg til å bli en stund fremover. Jeg har flere valgmuligheter, å stikke oppom banen hvis det lar seg gjøre for å juge litt med skytterkolleger, trene selv om jeg overhode ikke har den minste interesse for tiden eller å la være å stikke oppom banen.
    Jeg liker å dele noe av min tid med hyggelige mennesker. Kaffe er forøvrig sundt på sin måte, bare så det er sagt. Det kunne jo tenkes at disse kaffeskytterne har samme oppfatning som meg? Hva om alle kaffeskytterne ikke kom på banen for å treffes, hva da? Tror det ville bli bra stusselig gjeng der oppe som kommeer, skyter og drar igjen uten å ha sagt noe til noen som det ofte vanligvis er der oppe .....
    Nye skyttere ser vi jo ikke mye til akkurat .....
    Kanskje endre strategi? Hva med en kopp kaffe og juge litt og lage en hyggelig atmosfære om skyting og trening?

    Baumann

    SvarSlett