torsdag 29. juli 2010

Møkkavær

Godt at det var planlagt skytefri i dag, hadde ikke vært særlig trivelig å stå på banen i dag.
Men i morgen håper jeg været er noe bedre, da bærer det av sted for å teste femtimetern på Løvenskiold.
Det blir første elektronikktesten etter NM, og andre gang jeg skyter på femti meter med fripistolen min.
Litt usikker på hvor mange skudd jeg orker, men det bør vel bli rundt 100 skal det være noen vits. Men når det er sagt så er spikkekniven med så jeg får tilpasset grepet litt, og da kan det jo hende at det ikke blir fullt så mange skudd. Men det blir nå uansett godt å komme igang med fripistolskytingen.
Det tar vel ikke lang tid før vi etterapproberer noen stevner der også tenker jeg. Kanskje ett dobbelt fripistolstevne kunne vært noe? Hvis noen orker to runder da.

Siden det nå var møkkavær i dag så benyttet jeg muligheten til å tenke ut nye ideer og videreutvikle andre. Det er ikke alt man tenker ut som blir noe av, men det er nå uansett god hjernetrim.
En ting som er sikker er at planen mot neste års bane-NM er påbegynt og den blir bra, det er helt sikkert.
Jeg kommer tilbake til den noe senere når flere ting er mere på plass.

Siden jeg skal spikke på grepet så må jeg også ha litt mere grepsmasse, da kan man selvsagt kjøpe den dyre Morini-massen som finnes. Men man kan også kjøpe tilsvarende på f. eks Biltema til en langt lavere pris. Jada, det er sikkert ikke like bra, men nå har jeg brukt de billigere variantene bestandig uten problem og sånn blir det fortsatt. To-komponent masse er helt supert, lett å påføre og tørker raskt. Smør på, klem til med hånda og slipp når det blir ubehagelig varmt. For varmt blir det. Deretter skjærer du bort småkanter og sånt som du ikke vil ha der før det stivner helt. Etter det begynner den virkelig store jobben, fintilpassingen.

Lars

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar