tirsdag 27. juli 2010

Dagens trening og NAIS +++++

Etter en bra trening kommer alltid det vonde, gjør det ikke?
Kjenner det i ryggen etter 100 duellskudd etter hverandre, dvs 20 serier uten anvisning. Det er bra trening hvis man samtidig er fokusert på oppgaver. Fokusert var jeg og skuddene ble gjennomført veldig bra.

Startet først med 20 skudd for å varme opp hjernen, deretter en runde med NAIS (285p).
Etter dette var det 10 serier på 10 sek, duellskive. Dette ble så etterfulgt av 100 duellskudd, totalt 200 skudd i kveld. Morsomt at det gikk såpass greit med NAIS, ikke bare for meg men for Siri også som perset med 275p.

Var også innom femtimetern på Løvenskiold og der var det bare å få satt opp noen benker så er den klar for fripistol. Nå må jeg bare få tak i ansvarshavende der for å få koder og kort og det som skal til for å få brukt annlegget. Kanskje kan jeg få trent fripistol allerede denne uken, hadde vært fint det. Det må selvsagt etterapproberes noen stevner der også, kan jo ikke la elektronikkannlegget bare være til trening.

Fikk ikke tid til å "spikke" på fripistolgrepet i dag, men fant ut noe ved grepet på .22 Morinien. Det viser seg at etter ett til to skudd så glipper grepet litt ved håndbaken. Foran ved fingrene sitter det som bare det, men bak er det ikke like bra. Ikke sikker på hvor jeg må justere for å få dette bra, får høre med Petter Brattli tenker jeg. Han er jo en av de beste på grepstilpasninger.

Vet ikke om det b lir trening i morgen også, men det blir i hvertfall flere ganger denne uken, helt sikkert.

En bieffekt av det å stå å trene duell, og sikkert andre øvelser, er at resten av kroppen får satt seg skikkelig.
Det jeg mener er at jeg står bedre etter å ha skutt mye duell, skytearmbevegelsen blir mere mekanisk. Armen slutter å være av kjøtt og blod og blir mere som en stålarm som er leddet i en fast bevegelse. Ble også mere observant på hvor føttene sto i forhold til hverandre, ikke bare i forhold til skiva men også i forhold til hverandre. Dette gjelder både vinkling på føtter og avstand i mellom dem, samt hvor mye den bakre foten er "foran" den fremre. Kanskje ikke lett å skjønne hva jeg mener men skal se om jeg ikke kan få illustrert det til en senere anledning.
Nå tror dere kanskje jeg har hatt en dårlig rutine når det gjelder stilling, det har jeg altså ikke hatt. Jeg ble bare mere klar over de forskjellige aspektene og tok meg tid til å tenke over det hver gang jeg flyttet på meg. Jeg er nemlig ikke så myk at jeg kan stå i samme stilling når jeg skyter som når jeg lader magasinet. Jeg flytter litt på kroppen/føttene når jeg lader. Det skader ikke å bli fokusert på ting som gjør at man blir mere stabil.

Fra det til noe helt annet, nesten. Er det flere enn meg som har sang som går i skallen under skyting? Har prøvd å fortrenge den flere ganger men merker at det egentlig ikke spiller noen rolle (tror jeg). Jeg føler at jeg fortsatt har full fokus på oppgaven, men at sangen inni meg bidrar til å få meg mindre stresset.
Det forresten ikke samme sang hver gang, men som regel samme sangen under hele skytingen.
Kanskje er jeg bare litt gal og burde hatt tvangstrøye?

Lars

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar