lørdag 31. juli 2010

Ingen trening i går, men ..............

I dag ble det trening på fripistol oppe på femtimeteren på Løvenskiold.
Skulle jo vært der i går men da fikk jeg inn 12 tonn med varer på jobben. Ikke akkurat bra opplading før en treningsøkt, så da ble den utsatt til i dag.
Totalt 105 skudd, alle med gode intensjoner. Bestemte meg for å skyte et helt program, men uten prøveskudd.
487p er ikke så galt det, et kjempeløft i forhold til NM, og ny pers. Kanskje er det lettere å stå nesten for seg selv å skyte og derfor få bedre poengsum, eller kanskje det var grepspikkingen som gjorde utslaget. Mest tror jeg på kombinasjonen av disse.
Er ikke helt fornøyd med grepet ennå, men det er veldig mye bedre enn før. Trenger å få løftet fronten litt opp, så da blir det mere arbeid i løpet av uken for å få det bra.
Ganske deilig å skyte på elektronikk, slippe å gå fram for å lappe i dårlig vær og sånt. Gleder meg til OPK får sitt på plass, gjenstår vel noe småtteri tror jeg.


Var også en tur innom Stenvaag før trening, trengte litt mere ammo. Kjøpte noe Geco til 25m trening og Eley til femtimetern.
Eley gikk bra den, har ikke fått testet Geco på 25 meter ennå, men til uka så skal den i ilden, bokstavelig talt.

Lars

5 kommentarer:

  1. Ser du har Pardini. Har du lest Vapentidningen6/2009 om kombinasjonen Pardini og Geco? nhd

    SvarSlett
  2. Tror ikke jeg har lest den.
    Pr. dags dato bruker jeg Pardinien som reservevåpen. Hovedvåpenet nå er Morini .22RF

    Men hvis du har testen liggende så er jeg interessert i den.

    SvarSlett
  3. Den som leter finner;
    http://hem.bredband.net/nfdt/22lr/09/

    SvarSlett
  4. Dette var første gang jeg skaut på 50 meter. Kjempegøy! Og du verden så morsomt det var å sette 10ere!

    SvarSlett
  5. Det er faktisk morsommere med tiere på 50m enn på 25m. Og du verden hvor stor pres. skiva blir på 25m etter en økt med fripistol.

    SvarSlett