mandag 23. mai 2011

Luftsesongen varer året rundt.

Årsbeste på luft, og det så sent som i slutten av Mai.
-tror jaggu meg jeg må fortsette å trene i sommer, lufttrening altså.
-må ikke forveksles med det å spille luftgitar, luftskyting er ikke med virtuell pistol bare så det er sagt.
Forøvrig så spiller jeg gitar også, skjønt å kalle det å spille er kanskje en smule overdrevet.
Er bedre til å skyte enn å spille gitar.

I dag hadde jeg med meg tre damer i bilen, samt 500 skiver til 25m, bagasjen var full av dritt så det ble ganske trangt inni bilen.
Ikke at jeg merket noe til det, jeg sitter jo tross alt i førersetet med god plass.
Av disse tre damene var det en fersking som fikk sitt første luftstevne i dag, gikk vel sånn tålelig greit tror jeg.
Siri perset og Tone gjorde det ikke. Grattis til Siri.

Ryktene skal ha det til at det ikke er fler luftstevner før i september igjen, alt for lenge å vente. Kan ikke noen etterapprobere stevner i løpet av sommeren?
Det er et stevne neste mandag, men da kan vi ikke være med. Pokker også.

I verste fall får man etterapprobere noen selv.

Lars

3 kommentarer:

  1. heisann..

    interessant å vite hva dere skyter da;)

    greit å ha et sammenligningsgrunnlag fremover.
    begynner luftsesongen når jeg pakker ned .22 pistolen i oppdal jeg.
    trener jo en del fri da, så har jo grunntreningen. (skyter mellom 80 og 100 skudd fri hver dag)
    dessverre går fritreningen veldig ut over morinien min stakkar, som blir liggende i kofferten og ruste.
    får ta et skippertak når det nærmer seg nm.

    etterapprobering av luftstevner nå er jo greit, selv om jeg tror oppmøte vil bli så som så. de fleste er jo ute i skogen og jaller med feltskyting nå, og de få helgene det er banestevner før nm blir vel prioritert av de som satser litt mot det.

    selv glemmer jeg hele terminlista og stevner og alt.. hører plutselig om stevner etter at de har vært. altfor opptatt av fripistolen min.

    lykke til med skyting fremover! sees vel i oppdal tenker jeg!

    hokahey!

    SvarSlett
  2. Du tenker på resultatene?
    Mitt var 542p. 16p under persen.
    Siri fikk 330p og var strålende fornøyd.

    Skulle skutt mere med fripistolen min, men tiden strekker ikke helt til pr. i dag. Men neste gang så skal den bli med. Regner uansett at den blir på NM :-)

    SvarSlett
  3. Det er sikkert en del som driver og "jaller" i skogen om dagen, men syntes det var godt oppmøte på stevnet. I tillegg er det vel etterapprobert et par luftstevner til vi skal prøve få med oss.

    Sees på Oppdal!

    SvarSlett