fredag 27. mai 2011

Idrett eller fritid?

Driver vi med en idrett eller fritidsgeskjeftelse? Dæven det var et vanskelig ord, si ifra hvis ordet er stavet feil.

Jeg tenker mest på oss som er med på NM, vel de fleste av oss. Noen er jo med for hyggen sin skyld og det må være lov det.
Vi av oss som da stiller på NM for å konkurrere mot andre driver da med en idrett.
Da kommer jeg til spørsmålets kjerne: Bør vi ikke da ha på oss klær som tyder på idrett?
De aller fleste av oss, inkludert meg selv (ikke bestandig) stiller opp på NM i dongeri-bukser. Eller som vi sier her på berget: Jeans

Jeg husker godt da jeg først så ISSFs "nye" regel/tolkning av klesreglementet. Tenkte som så at fy f....n noe så idiotisk å innføre.
Etter en stund så skjønte jeg godt hensikten. Etter å ha sett en del WC finaler på nettet så ser de jo ikke akkurat sportslige ut der de står med sine Jeans eller avklipte bukser.

Ok, jeg skal innrømme at jeg ser vel ikke akkurat superveltrent ut selv om jeg tar på meg en treningsbukse, magan er jo fortsatt litt for stor og kondisen litt for dårlig.
Men allikevel så ser jeg jo ut som jeg driver med idrett og ikke ser ut som en slask i dongeri.

Min visjon er å se alle som stiller på NM i en bukse som i hvertfall ser litt sportslig ut.
Jeg har vel ikke så stor tro på det, men kanskje noen gjør det og det ville gjort meg litt glad.
Husk at man trenger ikke gå med Adidas eller tilsvarende bukse, man kan jo gjøre som jeg gjorde under fjorårets NM da jeg hadde på meg klovnebuksa som curlinggutta brukte under OL
Og de buksene er jo sportslige :-)

Vi ses på NM, med klovnebukser eller noe sånt.

Lars

1 kommentar:

  1. 'Klovnebuksene' er egentlig 'Golfbukser'. Eller de er vel vanlige bukser? Buksene er ett produkt fra en 'stor' personlighet innen Golf. Copyright : Loudmouth, merket til John Daly. SAå kan det jo diskuteres om Golf er Idrett/Sport?

    SvarSlett