fredag 26. februar 2010

Standard med Petter Brattli

Da var dagens treningsøkt med Petter Brattli gjennomført, Standard sto på programmet og mye skulle læres.
Nå er det jo ikke sånn at man er fersk som skytter, men skam seg den som mener han/hun ikke har mer å lære. Til tross for stivt kne (fortsatt) så gikk det greit etterhvert. Etter hvert som informasjonen gikk inn i den tjukke skallen min så begynte det å skje ting. Positive ting, som f.eks at jeg godt kan skyte 150 sek som duell. Ok, ikke som duell helt, skiva er jo selvfølgelig annerledes, men løftet og avtrekk osv ble ganske likt uten at det gikk ut over presisjonen. De beste seriene var fullt på høyde med mine beste med gamle metoden. Gamlemetoden var da å sikte-sikte-sikte-sikte til jeg var blå i trynet for så å presse av gårde et skudd. Mindre slitsomt å bruke kortere tid, og morsomt å se at man ikke trenger å finpirke for å få tiere. Tjue sekunder fikk jeg ikke trent noe særlig på, måtte justere litt på avtrekkeren så da fikk jeg en pause som kneet hadde veldig godt av. Ti sekunder gikk bra, det vil si at når jeg gjorde det jeg skulle og holdt fokus på riktige ting så ble det bra. Nå gjelder det bare å huske og ikke minst trene på dette oftere.

Tirsdag bærer det av gårde til Børselars for ammotesting til luftpistolene våres, går vel noen timer da regner jeg med. Kommer tilbake med rapport etter det besøket. I mellomtiden så blir det kanskje et stevne eller to, får se hva vi får tid til. Men en ting er sikkert, stevnelysten kommer snikende og det er en god lyst å ha.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar