søndag 16. september 2012

Travel uke.

Hjemme etter ukens siste sprell, klubbmesterskap i rev. og mil.
Etter mandagens luftstevne så var det trening på tirsdag med innlagt NAIS-skyting.
I OPK er vi forholdsvis flinke til å ha NAIS på treninger, sånn ca en drøy gang i måneden. Gikk greit nok i det alt for dårlige lyset på banen.
Hvis noen tror at det er nok en unnskyldning så er de hjertelig velkommen til skyting på kveldstid for så å gå 100m ned til BPK sin bane hvor de har skikkelig lys.
Skal nå prøve å overtale pengesekken om at klubben trenger bedre lys, og det snarest.

Etter å ha sendt avgårde Siri med nattoget til Stavanger på jobb ut uka så var det å sette seg ned med terminlista. og vips så var onsdagen dekket også, luft på Skedsmohallen.

Torsdag var det atter opp på banen, nå for å testskyte noe ammo jeg har fått. Etterfulgt av "vanlig" trening. Med en haug nybegynnere på banen tar ting litt lenger tid, så da ble det mulighet for litt ekstra skravling. Hyggelig.

Fredag var merkelig nok stille, endte opp på IKEA, men det er en annen story. Så det ble en "hviledag"

Lørdag var det tid for å lade opp ammo til søndagen og litt til. Ut på banen for å skyte meg inn, 60 skudd en-hånd med revolver på 15m. Med korte hold på Kurud var det ingen grunn til å skyte seg inn på lenger hold.
5 skudd i åtteren og resten i niern og tiern på presskiva burde være godt nok til å treffe feltfigurer også.

Søndag, opp "tidlig" for å kanskje rekke påmelding før den store bølingen kom. Men nei da, de var jaggu meg på plass da jeg ankom 30 min før første start.

Planen var klar, først en runde med 9mm som oppvarming og deretter en skikkelig runde med revolver.
Militær gikk skeis, må ha mistet 20p på de siste fire st.plasser, minst.
Revolver gikk en del bedre, men hadde en skikkelig bommert st. plass med 8p i tap. Totalt 16 bort og langt fra fornøyd.
Men fikk jeg noe igjen for en-hånds treningen da? Tja, siste st.plass var en-hånd 10 sek. 5 skiver, små rundinger i vertikal rekke. Skyter fem skudd, ser til side for revolveren for å se om det er noen bom, bom på øverste og nytt skudd som sitter midt i. En bort på den og megafornøyd.

OPK hadde innlagt klubbmesterskap i stevnet, men å tro at jeg får noen form for edelt metall med den skytingen er vel å håpe på for mye. Fasiten får jeg vel i morra hvis de har resultatene ferdig.

Takk til Jan Foss som holdt ut med meg på begge rundene i dag og ikke minst takk til alle andre som gjorde dette til en bra dag i skogen.

Lars


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar