mandag 18. april 2011

Felt, funksjonær og skytter.

Da var årets første (mitt) feltstevne i boks.
Jobbet som funksjonær og fikk derfor kun tid til å skyte mesterskapsklassene, revolver og militær.
Begynte lørdagsmorran med rigging av banen, tok jo ett par timer det. Deretter så var det å få ut funksjonærlagene, ikke bare å bare det heller. Med mange nybegynnere blant funksjonærene måtte man bruke huet litt så vi ikke risikerte å ha et lag bare med ferskinger.
Etter langt om lenge fikk jeg endelig tid til å skyte selv også, gikk sånn passe greit.

Hjemme litt utpå kvelden, sliten og trøtt så ble det til å få i seg litt mat før senga ropte.
Opp kl. 06.00, fy f...n det er tidlig.
At jeg fikk med meg det jeg skulle er vel bare et under, kan ikke huske noe fra den første timen.
Vel på plass på Løvenskiold ca. kl. 07.30 så kunne jeg konstatere at de første skytterne allerede ventet på oss funksjonærene. Snakk om ivrige folk :-)

Å stå på st. plass fra ni om morran til fem på ettermiddagen uten pause er ganske slitsomt. Merket det godt utpå dagen da hjernen ble tregere og tregere når man skulle legge sammen treff og skiver.
Fikk hentet totalt fjorten kopper kaffe, rakk å drikke en og en halv av de. Gikk med andre ord i ett, men du verden hvor artig det var.

Selv gjorde jeg det ikke så verst, A krav oppnådd i revolver og B krav i militær. Fjerdeplass i KM i revolverfelt og åttende i militærfelt synes jeg er respektabelt av en som ikke har skutt disse grenene på ca. 2 år.

Lars

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar