torsdag 24. februar 2011

Mange gleder små de er ...........

Det finnes mange gleder når man driver med idrett, for det er idrett jeg driver med.
I går opplevde jeg to gleder på samme stevnet, en som utøver og en som trener.

Som utøver er det gøy å merke at formen kommer tilbake og at resultatene stiger. I går skjøt jeg ikke pers, langt derifra. Men resultatet mitt i går var det beste jeg har hatt på ett år. Mest gledelig var det kanskje at ting stemte på en måte, hadde en oppgave og gjennomførte det jeg hadde satt fore. Selv når jeg ble sliten og fokuset ble vanskeligere å holde oppe så klarte jeg likevel å skjønne hva jeg gjorde.

Strålende fornøyd og med et glis om munnen var det på tide å ta en prat med utøveren min også.
Hun hadde en klar oppgave hun også, den ble gjennomført med glans. Selv var hun kjempefornøyd og jeg var ikke mindre fornøyd for å si det sånn. At resultatet hennes også ble bra er jo bare en ren bonus og resultat av mere målrettet trening.

En annen ting som også gir meg glede er å se fem stykker ved siden av hverandre, i de samme klubbjakkene på stevne. Det er lenge siden vi var så mange på luft. At to av de er forholdsvis nye er supert. Ennå mere supert er at de presser hverandre til å trene og prestere bedre.

Alt i alt en strålende kveld i hyggelig selskap.

Lars

1 kommentar:

  1. Stinn brakke og god stemning - blir ikke bedre enn det :-)

    SvarSlett