søndag 26. juni 2011

Travel helg

Fredag tok jeg det med ro etter jobb, må jo ha litt hvile også. Men lørdagen var en helt annen dag, opp tidlig for å se på bil, vi trenger nemlig "ny" bil.
Tre timer senere, og ingen bil på oss, så er vi noe nærmere det vi trenger.
MEn bloggen min handler jo ikke om bilkjøp!

Vi, Siri og meg, hadde nemlig planlagt å være på Løvenskiold for å sette opp noen elektro nikkskiver samt å få skutt inn klubbens Rugere.
Det første for at vi skulle ha det vi kaller for Grompelskyting, en klubbkonkurranse hvor det gjelder å få tre "napp" i pokalen før du får den til odel og eie.
Å skyte inn Rugene er for at de skal være like å bruke, samt atr de treffer på samme sted. Samme sted og samme sted fru Blom, det er jo selvsagt utifra den som har skutt dem inn. Men sånn har det alltid vært og sånn må det være.
Selve konkurransen er "enkel", tre prøveskudd som du får sett på, deretter ti tellende skudd som du ikke får se. Det er heller ikke lov å skru på siktene etter prøveskuddene, altså må man flytte sikteområdet sitt hvis det ikke sitter i midten.
Spennende som fy.
Etter at alle fremmøtte har skutt så blir det grilling etterfulgt av premieutdeling.
Premiene er det skytterne selv som står for, startavgiften er nemlig en innpakket gave til ca. verdi av kr. 50,-
Sistemann velger premie først og slik holder man på til det kun er vinneren som står igjen, vinneren får da ta den siste gaven som er igjen.

At det i år skulle stå mellom en erfaren Grompelskytter (meg) og en nybegynner var kanskje ikke superoverraskende. Det manglet en del kjente fjes denne gangen, men jeg tror ikke det ville ha gjort noe fra eller til på de to beste denne gang.
Med seieren i går fikk jeg mitt andre napp, en til og pokalen blir min til odel og eie.
Med fint vær og hyggelig selskap ble det en fin ettermiddag/kveld og jeg vil med dette takke de fremmøtte for hyggelig selskap og hard konkurranse om pokalen.

Lars

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar