mandag 13. desember 2010

Julepresang til meg selv

Tradisjonen tro så har jeg også i år kjøpt en julepresang til meg selv.
En ny/brukt luftpistol av merket Morini, CM 162 EI nærmere bestemt. Denne har den vanlige AAA typen batterier.
Hvorfor ny luftpistol?
Tja, hvorfor ikke.
Sannheten er den at jeg skulle ha meg en med elektronikk, den nye Steyr LP10 E så fristende ut.
Men her om dagen når jeg var på luftbanen og agerte trener så fikk jeg litt tid til overs på slutten. Hadde ikke med min egen så jeg lånte en Morini short uten elektronikk, med et grep som var alt for lite. Resultatet? Skjøt godt, ett eller annet med disse Morini siktene som gjør at jeg klarer å fokusere på kornet lettere.
Det er det samme jeg har opplevd med .22 pistolen også.
Derfor ble det kjøpt en stk Morini med elektronisk avtrekker. Og prisen stemte jo også, he he.
Om jeg skyter bedre med denne enn Steyren min gjenstår å se.

Lars

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar