onsdag 5. oktober 2011

Konkurransetrening

I klubben så pleier vi å ha programskyting. Det vil si, vi pleide. Av en eller annen grunn skled det litt ut og nesten forsvant, men nå ser det ut til at vi er tilbake igjen. Denne gangen kaller vi det for konkurransetrening, blir liksom litt mer seriøst på den måten. Våre nybegynnere synes i hvertfall at det er morsomt, selv de som havner nederst på lista ser ut til å ta det bra.
Jeg prøver å få de til å skjønne at vi har ikke denne typen trening for at vi som skyter bedre enn de fleste skal gå rundt og hovere. Nei, det er heller fordi at vi alle sammen skal få en pekepinn på hvor vi er, hva vi er bra på og hva vi er mindre bra på. I tillegg så får man jo noe å strekke seg etter, neste gang vil man jo selvsagt gjøre det bedre enn forrige gang, naturlig det. Dette trigger jo selvsagt konkurranseinstinktet hos de aller fleste, selv de mest sedate av oss :-)

I går hadde vi en sånn trening, fin opplading til Hovedstadserien som går på torsdag med finpistol på programmet. Vanligvis så pleier jeg å være nødt til å "lure" folk med på dette stevnet, men denne gangen syntes de fleste at konkurransetreningen var så artig at de hadde lyst til å prøve seg på torsdagen. Hvis halvparten av de som sa de skulle komme kommer så er jeg fornøyd.

Av alle som kommer på trening så er det jo noen man får mer kontakt med enn andre, naturlig det.
At to av de skjøt bra i går gjorde jo ingenting. Når jeg sier bra så er det ut i fra de forutsetningene den enkelte har fra før.
Snakket med han ene i dag og gratulerte han med bra resultat. tilbakemeldingen jeg fikk var omtrent som følger: "vet du hva, jeg sto jo verd siden av deg og tenkte at hvis han bruker så lang tid på et duellskudd så kan vel jeg også gjøre det. Jammen meg gikk det bedre da"
Snakk om hyggelig tilbakemelding :-)

I morgen blir det som nevnt over en ny runde av Hovedstadserien, gleder meg faktisk.

Vi ses.

2 kommentarer:

  1. godt tiltak, skal prøve å få til noe sånt i klubben her også utover vinteren.

    velkommen tilbake etter en krevende sommer!

    hils siri så mye!

    ted

    SvarSlett
  2. Takker for det, skal selvsagt hilse :-)

    SvarSlett