søndag 3. juli 2011

Nærmer seg felt-NM

Siste innspurt før NM i dag.
Var så heldig å få¨sitte på med Ragna og Svein til feltstevne på Kongsberg i morges.
Opp kl. 06.00 for å finne fram utstyret og ble hentet litt over 07.00

En drøy time senere kjører vi inn på en grusvei, en lang grusvei som til slutt ender opp ved en feltbane. Selv om vi var tidlig ute så var det mange flere som var ennå tidligere enn oss.
Med ca 1 times ventetid fikk vi tid til å få på oss anti mygg/knott-spray. Lite med mygg, men mye knott gjorde det nødvendig med spray.
Litt duskregn innimellom gjorde sitt til at knottsvermene ble litt mindre.

Endelig tid for å gå løypa, startet med grov. Må være langt over ett år siden sist jeg skjøt felt med grovpistolen.
Selv om nesten alle st.plassene skulle/kunne skytes med to hender så var løypa vanskelig nok.
En måtte være skjerpa absolutt hele tiden. Selv måtte jeg skru siktene til høyre mange ganger før skuddene satt i midten, 10-12 knepp ble det vel. Tror jeg brukte 7 st. plasser for å få siktene på plass, sier seg selv at det ikke ble veldig bra. 89p av 103 er ikke noe å rope hurra for akkurat.

Andre og for min del siste runde skulle gås med finpistolen. Denne trengtes heldigvis ikke noe skruing av siktene, fyllte alle tohånds-st.plassene. Men kondisen er såpass dårlig at når jeg kom på nr. 8 som var første med en-hånd, så var jeg ikke så stødig. Mistet 4p. bare på den.
Neste gikk ikke mye bedre, mistet 3 der. Siste derimot ble det fullt hus på, endte da opp med 96p av 103 mulige. Om noen fyllte løypa vet jeg ikke, ingen hadde gjort det når vi dro, men det var jo mange som ennå ikke hadde gått finrunden sin.

Alt i alt ble dette et supert stevne, selv om mange av funksjonærene kanskje var uvant med stevner. Alle var blide selv om været ikke var det beste hele tiden.

Takk til arrangøren for fint stevne og til alle funksjonærer for fin gjennomføring.
Ikke minst takk til Ragna og Svein som sørget for å få oss hjem igjen etter endt skyting.

Next stop: NM :-)

1 kommentar: