fredag 4. desember 2009

trening igjen

Da ble det nok en treningsøkt, i dag på Tøyen. Trente en times tid helt for meg selv, glemte oppvarming og det syntes på de første tjue skuddene. Må prøve å få innarbeidet den vanen med fem minutters oppvarming før skyting, ting virker bedre når jeg har gjort det.
Nå over til et tilbakevendende problem, kornet dupper ned!
Altså, kornet vil absolutt tvinge seg ned, under skuret, når jeg skyter. Min medisin har da vært å justere skjeftet slik at vinkelen blir ennå flakkere en "standard", funker forsåvidt. Problemet oppstår når du har justert såpass mye at det ikke er mere å gå på, hva gjør man da? Jo, da "spikker" man på skjeftet for igjen å forandre vinkelen.
I dag var det nok, tok av skjeftet (Steyr LP10) og skrudde alle skjeftejusteringsskruene helt inn. Satte på skjeftet og vips så var det som standard igjen, det rare nå er at etter en innledende runde på 10-15 "dårlige" skudd så hadde jeg vant meg til dette og samlingen ble betraktelig bedre. Såpass mye bedre at jeg kommer til å teste ut dette noen ganger. Kan det være så enkelt som at en krappere vinkel gjør at man har mere "krefter" til å stive av håndledd osv. ?
Time will show

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar