søndag 17. mai 2009

Puss av SSP

Tok med meg klubbens Walther SSP for å prøve å finne ut hvorfor den har så mye feilfunksjoneringer.
Tenkte først å demontere den for pussing men synes ikke bruksanvisningen var særlig bra, men fikk det da til etterhvert.
Skrekk og gru møtte meg i det delene kom i fra hverandre, "grus" overalt i mekanismen. Kan dette være årsaken til feilene? Hmmm, ikke vet jeg. Noe jeg la merke til før demonteringen var det at sleiden gikk tregt tilbake etter lading, etter en grundig fjerning av den såkalte grusen her og der så gikk den tilbake med et smell. Skulle nesten tro det var en Pardini :-)
Lurer på om det slurves med pussingen i klubbregi, eller så gjør de det feil. Tok litt olje på en fille og tørket over delene før montering, det var alt av olje. Så nå blir det spennende å se om den virker bedre. Skrekkscenarioet nå er at den ikke virker i det hele tatt, da har jeg i så fall driti meg ut.
Time will show

1 kommentar:

  1. Jeg slapp å drite meg ut, den virka :-)
    Ellers så var det vel en 12-15 stk som var på trening for å skyte NAIS, Mange av de hadde gode resultater også. Beklageligvis så fikk jeg ikke skyte da det var jeg som var skyteleder, men det kommer flere anledninger.
    Fin temperatur og bra lys gjør uteskytingen mye triveligere enn å stå inne å skyte om vinteren.
    Torsdag er det kurs og jeg er kursleder, blir spennende å se om alle oppfører seg skikkelig.
    Gjør de ikke det så ..............
    Nida jeg er ikke så streng som det høres ut, kun når det gjelder sikkerheten.

    SvarSlett