søndag 3. mars 2013

Frisk luft er tingen

Med femmila på tv var det fristende å bli sittende i sofaen, men  når sola varmer opp leiligheten til de grader at det ikke går an å være inne så var det bare å komme seg ut.

Med sol på himmelen og en snub + spes.pistol i kofferten var kursen satt mot Løvenskioldbanen.
Grei temperatur ute, men litt kaldt unner føttene. Kunne tatt på meg bedre fottøy enn asfaltskoene mine.
Satte opp ei presskive på 14m og to tomme bruskasser som bord, bedre enn dette trenger man ikke.

Brukte skytebrillene mine for første gang på feltvåpen, har testet en gang tidligere og det var ikke bra for å si det sånn. Men i dag så var tiden kommet for å prøve det skikkelig, etter 10-20 skudd hadde jeg fått stilt inn både hjernen og våpnene etter brillene.
Ikke noe å si på skuddene der gitt.







100 skudd etter og det var tid for en varmepause, en kort gåtur ned til BPK for kaffe og pølse. De hadde nemlig en slags felttrening/konkurranse i dag, noe de har annenhver søndag tror jeg.
En enkel "løype" som det så ut at de som var med synes var både morsom og vanskelig.







Ser ikke bort i fra at jeg står opp tidligere på morran en annen gang og blir med på dette.

Tok 100 skudd til, sammen med Thomas og Kim som nå hadde kommet seg på banen.
Noen fallere og uformell konkurranse i å skyte de ned fortest, litt banning og nei nei nei var å høre som seg hør og bør.

Totalt sett en fantastisk dag ute i frisk luft.
Ja, holdt på å glemme John som også kom etterhvert og fikk fyr på peisen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar