søndag 14. september 2014

Tur til Mysen

Ble en felttur til Mysen i dag.
DM i revolver og militær, klart man stiller da :-)

Ikke bare vi som tenkte sånn, en hel bøling fra klubben møtte opp. Kanskje hadde det noe med at vi hadde lagt klubbmesterskapet vårt til Mysen, i både revolver og militær? Eller kanskje det var det gode været, og gode erfaringer fra Mysen tidligere år? Begge deler tror nå jeg.

Skytingen da?
Jo, hadde jeg bare fyllt alle standplassene så hadde jeg vunnet :-) Hørt den før?
Nei, fra spøk til revolver :-) Startet med militær, er minst god på den øvelsen. Slenger en og annen ut her og der, men 63p av 80 mulige er helt godkjent, spesielt siden jeg ikke har skutt øvelsen siden september 2012. Forøvrig samme %resultat :-)

Revolver, der gikk det bedre, bortsett fra st.plass fire? eller noe, hvor jeg hadde fire p. bort, så gikk det i fulle hus. Helt til nest siste, der tapte jeg 8 av 12 mulige poeng, surt.
Siste som var liggende, to skudd i de minste, brillene skled ned og jeg ser følgelig 150 korn som svever rundt. Bare å holde hardt tenkte jeg, gode avtrekk og en anvisning som sa fullt hus :-) Skal ha flaks også noen ganger. 68p av 80 mulige.

Medaljer ble det ikke, på meg, men Siri fikk med seg en bronse i revolver :-) og ble samtidig klubbmester i både revolver og militær.

Må ta med at Morten Rustad knuste til med sølv i militær, klasse åpen :-) Artig :-)

En uke til felt på Kurud, da med klubbmesterskap i fin og grov, dæven da skal de få se på andre boller :-)

Glemte en ting.
Mysen kjørte med "kun" åtte standplasser. Det var i grunn ganske deilig, går fortere, og passer meg helt greit. Tror det formatet har noe for seg, spesielt for yngre skyttere som ikke er så glad i å sitte å vente sammen med oss gamle gubber.

Takk for stevnet alle dere som sørget for at det ble gjennomført på en god måte :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar